» Masters of the Blues Harp

Note-for-Note Transcriptions from Classic Recorded Performances

This exceptional, content-packed collection features 21 classic recordings of the great artists of the blues harp, transcribed and annotated by Glenn Weiser. Includes biographies of each personality, easy-to-read tablature, a notation guide, extensive performance notes, and a foreword by the legendary Charlie Musselwhite. Songs include: Baby, Scratch My Back (Slim Harpo) • The Big Boat (Charlie Musselwhite) • Blue Light (Little Walter) • Bottom Blues (Sonny Terry) • Blues in the Dark (George Smith) • Born Blind (Sonny Boy Williamson II) • Caravan (Gary Primich) • I'm Ready (Cary Bell) • Work Song (Paul Butterfield) • and more.

Categoría: SongBooks