» The Best of Thelonious Monk

Piano Transcriptions

Explore the genius of Monk through 15 note-for-note transcriptions of his takes on these standards: Bemsha Swing • Blue Monk • Boo Boo's Birthday • Criss Cross • Epistrophy • I Mean You • In Walked Bud • Let's Cool One • Monk's Dream • Nutty • Off Minor • Rhythm-a-ning • Ruby, My Dear • Straight No Chaser • Well You Needn't (It's Over Now). Also includes a bio and discography showing which recordings were used for these transcriptions.

Categoría: Transcripciones

Formato: Softcover