» Michael Bloomfield - If You Love These Blues

An Oral History

Guitarist Michael Bloomfield shot to stardom in the '60s with The Paul Butterfield Blues Band, Bob Dylan, The Electric Flag and on Al Kooper's “Super Session.” His story is told in the words of his brother, musicians such as B.B. King, producer Paul Rothchild and dozens of others – including Bloomfield himself. Features a foreword by Carlos Santana, and a CD of unreleased early studio tracks. Hardcover.

“(This book) is a look inside the psyche of a musical innovator who deserves a posthumous Nobel Prize and a statue on Rush Street in Chicago. If you love his blues, you'll love this book.”

– Al Kooper

Categoría: Biográficos