» Classic Solos and Drum Battles - Vol. 2

DVD

The second installment in this exciting and acclaimed series. Volume Two features fifteen thunderous drum solos from legends like Buddy Rich, Lionel Hampton, Gene Krupa, “Papa” Jo Jones, Art Blakey, Shelly Manne, Sonny Payne, Sam Woodyard, Rufus “Speedy” Jones, and others. Spanning the years 1947 to 1989, many of these performances have never been previously released on home video or DVD. Bonus clips include Bobby Troup's “history of the jazz drum set” from 1958 and a great segment featuring The Gene Krupa Jazz Trio impersonating Russian musicians from 1946! Special DVD Features: a photo gallery • notes on each clip • and a short bio of each drummer. DVD Running Time: 73 minutes.

Categoría: Shows en DVD

Formato: DVD