» K.D.: 30 Compositions by Kenny Dorham

Arranged for Solo Piano by Walter Davis, Jr.

Kenny Dorham: jazz legend, master composer, arranger and performer. His unique and compelling voice on trumpet is well documented on recordings. Now K.D.'s music is presented in print, through the eyes, ears and heart of pianist Walter Davis, Jr. All 30 compositions have been recorded by major jazz artists. Complete with recording credits, chord symbols and instructions for expanding the arrangements to include improvised solo choruses. Contents include: Escapade • The Fox • Karioka • La Mesha • Night Watch • An Oscar for Oscar • Philly Twist • Whistle Stop • Windmill • Una Mas • and 20 others.

Categoría: Jazz y standards