» Complete Jazz Keyboard Method: Mastering Jazz Keyboard

The conclusion to this jazz method starts with a review of concepts from Intermediate Jazz Keyboard and quickly moves on to more advanced concepts of chord voicings, modal soloing, substitution, reharmonization, modes of the minor scales, diminished and whole-tone scales, walking bass, stride piano technique, non-diatonic progressions and much more. The perfect launching pad for a lifetime of discovery and joy of playing music, this is an essential vehicle for any keyboardist's journey into jazz. The CD includes examples and opportunities to play along.

Categoría: Jazz/Blues