» Complete Jazz Keyboard Method: Intermediate Jazz Keyboard

This book is great for keyboardists who have learned the basics of jazz harmony and improvisation. Topics include a brief review of concepts and skills from Beginning Jazz Keyboard, and continue with the modes of the major scale, chord extensions, making the changes, using chromatic tones and guide tones, chord substitution, "rhythm changes," the blues, altered dominant chords and more. Continuing the format of Beginning Jazz Keyboard, new concepts are reinforced by etudes and songs for practice. Packed with hundreds of harmony and improvisation ideas, this book is essential for any serious student of jazz keyboard. The CD includes examples and opportunities to play along.

Categoría: Jazz/Blues

Formato: CD