» The 21st Century Pro Method: Blues Guitar -- Rural, Urban, and Modern Styles

The most complete method for the modern blues guitarist. This book covers basic blues techniques, soloing over the I, IV and V chords, and the differences between authentic blues soloing, blues-rock, funk and jazz-oriented solos. Plus it demonstrates classic blues phrases, intros, endings, and turnarounds. With more than 130 music examples, all recorded on the included CD, and over 20 complete blues tunes for demonstration and play-along practice, this book is a complete course on blues guitar.

Categoría: Blues

Formato: Spiral-Bound Book & CD