» Teach Yourself to Play Blues Harmonica

This is a great method for any harmonica player to learn blues harmonica basics. An excellent means for expanding performance capabilities and styles, this book and CD set teaches cross harp (second position), note bending, 12-bar shuffle blues with bends, 12-bar slow blues with bends, introduction to third position (Dorian mode), Dorian mode exercises, 12-bar slow blues in third position, holding the harp with a microphone, the different microphones for electric harp, getting a great sound (amps, reverb devices, microphones and harps), and much more.

Categoría: Métodos

Código: 20872