» Changuito: A Master's Approach to Timbales

This text and CD package teaches timbales as played by the master percussionist Changuito. Topics include set-up, tuning, the clave, fills, independence exercises, listening recommendations, and a glossary of terms. Various styles are studied such as Danzon, Abanico, Cha-Cha-Cha, Mambo, Pilon, Mozambique, Merengsongo, Conga, 6/8 Rhythms, Timba, Songo, Laye, and Afro-Cuban. Examples on the CD are performed by Changuito.

Categoría: Métodos

Código: 20525