» First Lessons: Blues Harmonica French Edition

An exciting beginning blues harmonica course! The ideas presented are solidly in the blues tradition with great sounding bluesy licks to play, even at the beginning level! Topics include Phrasing Concepts (how small pieces of music, called licks, are organized to create a pleasing solo), 12 Bar Blues Theory, Vibrato, Shakes, and Tongue Blocking. The recording includes all of the harmonica parts notated in the book with accompaniment. This book and its recording use a C major diatonic harmonica. • Ideas presented solidly in the blues tradition. • Phrasing concepts, 12 Bar Blues Theory, Shakes, Tongue Blocking. • Uses C major diatonic harp. • Companion CD included.

Categoría: SongBooks

Editorial: Melbay